miércoles, 30 de julio de 2008

Pa los que nun vayan a Lorient...

Los que nun vayan a Lorient y quieran siguir disfrutando de la música folk tienen una interesante propuesta na vecina Galiza, nel conceyu de Moaña, que cellebra la vixésimo cuarta edición del so Festival Intercéltico. Nel so cartelu rescamplen los nomes de grandes bandes y solistes del folk atlánticu como Shooglenifty, Four Men & A Dog, Susana Seivane, Julio Pereira, Luétiga... Amás tamién van ufiertar una bona esbilla de música tradicional en combinación colos grupos de folk contemporáneo, ente los nomes d'estos músicos tradicionales, qu'igual nun llamen tanto l'atención a los aficionaos folkis, prestame destacar la presencia de Juanjo Fernández gaiteru abanderáu de la recuperación de la dixitación cerrada na gaita gallega.
Una prestosa escusa pa visitar el país vecín.

lunes, 28 de julio de 2008

Acabóse l'Intercélticu d'Avilés... ¿pa siempre?


Acaba d'echase'l telón de la XIIª edición del Festival Intercélticu d'Avilés, una edición que bien pue ser la cabera, polo menos d'un festival como'l que conocemos. No musical y a nivel festivu, el FIA podemos dicir que volvió a algamar una nota alta. Como siempre hubo munchos actos y cuasi toos cuntaron cola participación d'un público entusiasta. Rescampló, nel sen contrariu, l'escasu seguimientu del últimu conciertu grande del FIA, abultóme poca xente la que se xuntó pa ver a Beoga y los Tannies.
Pero esti añu nun se faló d'un festival qu'algamó la reconocencia de Fiesta de Interés Turístico Regional; nin de la presencia na Villa de bandes mítiques dientru de la música tradicional como los Tannies, Fred Morrison o la Bagad Lann Bihoué; nin de les decenes d'actos entamaos pol FIA na Comarca d'Avilés. Esti añu, dende la presentación del festival la polémica fizose protagonista esclusiva del mesmu, cartelos, deudes cola SGAE y sovenciones ensin xustificar son los recuerdos que queden d'esta edición na mente de los avilesinos ¿Hubo una mala xestión del FIA dende la Asociación Cultural Esbardu? ¿Marafundióse dinero público en coses ayenes al festival n'ediciones pasaes? Munches entrugues y poques respuestes ye'l resume que se pue facer de la cuestión, anque, hai que dicir qu'hai meses que n'Avilés se falaba sobre'l futuru desembarcu del Ayuntamientu na organización del FIA. Casualidaes de la vida, durante la recién pasada edición del FIA, Juan Luis Casas vese obligáu a firmar un documentu nel que "renuncia a l'actividá".
¿Qué queréis que vos diga? Yo nun creo en casualidaes. Va tiempu yá dixi públicamente que Román Antonio Álvarez, conceyal de Cultura d'Avilés, diba facese col FIA o acabar con él. Nun ye que seya un gran aldovín, ye que les zunes de dellos políticos locales son mui previsibles y el currículum d'esti personax ta atacáu de desembarcos perasemeyaos. Lo único que m'abluca ye que tolos acontecimientos pasaren tan de sutrucu.
Naguo por que la declaración de fiesta d'interés turísticu valga pa da-y continuidá al FIA, anque albidró que tien un futuru bien prieto.

viernes, 25 de julio de 2008

La fin de selmana más folki del añu

Coses del branu pero tamos énte la fin de selmana más folki del añu, los conciertos y actuaciones queden unos tapecíos por otros y tres díes nun dan pa programar tanta música ensin pisar les propuestes del vecín. Ye una pena, porque igual nun hai demanda pa tanta ufierta y dalgún actu pue quedar un poco murniu ensin público.
L'Intercélticu prosigue colos espectáculos más importnates del so programa: la Lluna Celta, esta nueche, xuntará a tolos grupos participantes y un garrapieyu de músicos solistes nel Complexu Deportivu del Quirinal; mañana, nel Parche, podremos disfrutar colos irlandeses Beoga y los Tannies.
Esta nueche tamién se cellebra la final del concursu folk Cuartu los Val.les en Navelgas, amás de los grupos finalistas tamién tocarán los estremeños Los Niños de los Ojos Rojos.
Pa los que seyan más aficionaos a les gaites la Banda de Gaites de Candás cellebra los sos tradicionales alcuentros de bandes de gaites na guapa villa mariñana, güei y mañana, pasarán per Candás los gaiteros de Xinzo de Limia, La Reina'l Truébano, los bretones de les bagadou Han Anternoz y Kevrenn Arvorig, amás de los de la banda organizadora.
Pal domingu un clásicu, la Nueche Celta de Granda en Xixón, colos irlandeses Beoga, La Curuxa, la Banda de Gaites de Villaviciosa y Skama La Rede. Tamién na villa de Xovellanos, esta vuelta, na plaza Mayor y a les 10 de la nueche Felpeyu volverá ufrir el repertoriu de Canteros.
Muncha música.


miércoles, 23 de julio de 2008

Los Meyores Gaiteros na TPA

L'espectáculu, qu'ayeri pudimos disfrutar n'Uviéu, con un puñáu de los meyores gaiteros del mundu va ser retresmitíu pola TPA'l prósimu domingu a les 10 de la mañana.
Bona oportunidá pa los que taben lloñe de la capital de ver esti prestosu conciertu... o de volver velu pa los que tuvieron ellí. Habrá que tar sollertes porque cola puntualidá ya'l procuro que tien la TPA pa cola música tradicional igual entamen a chalo a les 6 de la mañana o a les 12 o igual pasen ya nun lo echen... El casu ye que ta anunciáu pa esi día ya a esa hora, tais avisaos.

lunes, 21 de julio de 2008

Fred Morrison+Red Hot Chilli Pipers

La primer nueche grande'l Festival Intercélticu pue resumise en poques pallabres: la xente sabía a lo que diba ver y escuchar, y taba entregada dende que salió la primer nota del punteru de la reel pipe de Fred Morrison.
La organización tuvo'l detalle de quitar les silles qu'acostuma a poner delantre l'escenariu, lo que permitió la entrada de más aficionaos na Plaza de Carlos Lobo que quedó pequeña pa la ocasión. El conciertu entamó con puntualidá y col enfotu de Fred por falar un amestu d'español y francés que foi bien recibío pol público. Los fulgurantes sets del escocés a la gaita irlandesa y a la reel pipe, bien secundáu a la guitarra por Mathew Watson, ficieron vibrar al público que siguió gran parte'l conciertu dando palmes. Dempués de baxar del escenariu, la gran presencia física de Fred dexose notar pelos chigres de la zona y fueron munchos los que saludaron y felicitaron al músicu pola actuación.
Pocos minutos dempués los Red Hot ficieron so aparición y desgranaron la mayor parte'l repertoriu del so reciente discu Bagrock to the Masses. Versiones de clásicos del rock por una banda folk d'escelentes músicos, con una estudiada presencia nel escenariu, cuasi podríemos falar de coreografía o representación de los temes versionaos. Nun son una banda del gustu de los aficionaos más tradicionalistes, pero nun hai dulda de que saben lo que faen y faenlo perbién. N'Avilés, como nel mediu mundu que lleven percorríu con esti espectáculu, volvieron metese al público nel bolsu y toos saltamos como llocos cola so música.


sábado, 12 de julio de 2008

Merzhin

Merzhin (Merlín en bretón) ye una de les sopreses que nos ufre'l FIA d'esti añu. Nun ye corriente la presencia n'Asturies de grupos de la mena d'estos bretones de Landerneau, poro, el conciertu que van dar n'Avilés colos asturianos Falanoncaduca, ye una d'eses velaes pa nun perdese a poco que nos preste'l rock con aires célticos.
El grupu formose nel 96 y tien asoleyaos 4 discos en solitariu, del primero Premiére Lune llegaron a vender 40000 copies en Francia, polo que nun tamos falando d'unos aficionaos o d'unos recién llegaos.
Pa facer boca, y pa aldovinar per onde dirán los tiros el prósimu llunes 21, equí van d'ellos videos de Merzhin