lunes, 21 de diciembre de 2009

Ö-3-3 de La Tarrancha yá tá na cai


Yá tá na cai'l discu Ö-3-3 (Otres tres) de La Tarrancha. Anque ya teníen asoleyaos dellos trabayos como la maqueta Qlt? (culete?) y la participación en dellos compilatorios y tributos, ésti ye’l primer discu de llarga duración de la banda. Autoproducíu pol grupu y el sellu Algamar Producciones, el discu foi grabáu en Tutu Estudiu por Sergio Rodríguez nel pasáu mes d’ochobre. Trátase d’un discu orixinal, con un soníu personal dafechu, propiu, pero totalmente eclépticu. La base del soníu de La Tarrancha ye’l Ska y el Reggae, pero dando-y pincelaes que van dende’l funk al swing, dende’l ragga al folk, de la pachanga a la música tradicional de… Eso sí, too ello con un carcterísticu sonío llimpiu, enllenu de pequeños matices pero alloñáu de distorsiones y dureces acústiques. Too ésto ye lo qu’ellos autodefinen al so propiu estilu como Mecigayu Ska. La temática de les lletres ye variada; diendo dende l’amor, a la reivindicación; de la crítica, al cachondeo; de la muerte, a la vida y del mundu, al chigre. Tolos cantares son n’asturianu, menos ún d’ellos que ta en gallegoasturianu.
Dempues d’estos años d’esistencia y de munchos cambios na formación, La Tarrancha amuesa n’esti discu'l resultáu final y esperemos qu’estable de lo que va ser el so soníu dende esti intre. El protagonismu que tuvieren los metales pasa, agora, a l’acurdión diatonioca, el trombón y les flautes, acompañando a les guitarres, baxu, percusiones llatines y africanes, batería y voz. El discu cuenta con delles colaboraciones, pero eses meyor descubriles escuchándolu Anque tienen previstos dellos conciertos pa dientro poco, nun tienen entamáu dengún conciertu esclusivu pa presentar el discu, pero afirmen tar trabayando n’ello.
Pa poder escuchar un adelantu, tienen tres temes de Ö-3-3 nel so myspace. El grupu nun comparte l’actual política de la SGAE, a la que consideren meramente recaudatoria, abusiva y que va a la escontra de los pequeños grupos y de la xente que realmente vive la música como daqué mas que mercantil, si non cultural, dándose casos d’entamar pleitos y torgar conciertos autoxestionáos por coleutivos, sociedaes de festeyos o pequeñes sales, creando un estáu de miéu nel que cada vez s’entamen menos conciertos pequeños onde los grupos puean desendolcar la so creatividá. Y ye por ello que dende un entamu apuesten por otra mena de llicencies, Ö-3-3 tien llicencia Creative Commons y dientro poco va tar disponible na rede, pa que tol mundu puea descargalu llibremente ensin qu’eso conlleve dengún delitu.

domingo, 20 de diciembre de 2009

Feliz Nadal y prósperu Añu Nuevu

Llegaos a estes feches, nun me queda más que deseyar unes felices Pascues a toos y un Añu Nuevu un poco meyor qu'esti murniu 2009... Y, como esti ye un blogue de folk, la música navidiega qu'acompaña esta entrada tamién ta interpretada por músicos tradicionales del Arcu Atlánticu. Pasáilo bien y dexar el coche nel garax.


viernes, 11 de diciembre de 2009

Duerna presenta la so primera maqueta



El grupu Duerna, procedente de la cuenca’l Nalón, ta acabante de sacar la so primer maqueta titulada Dende’l chigre. Duerna ñaz a finales del añu 2008, con una formación na que l’armónica y les composiciones propies garren especial importancia. El so repertoriu ta basáu en pieces pa baillar (muñeires, tangos, llixeros, sones d’arriba, rumbes, xotes...etc).
La maqueta grabóse a lo llargo la seronda nos estudios Luna Music de Llugo (Llanera). Ta compuesta de cuatro temes, instrumentales y cantaos, nos que podemos sentir tanto composiciones propies como igües de pieces tradicionales. Nel myspace del grupu pue vese un videu promocional y oyir dalgún tema.

Xuacu Amieva en La Felguera



El Nuevu Teatru La Felguera va acoyer, mañana sábadu 12 d’avientu, un conciertu del músicu asturianu Xuacu Amieva. Amás de pol so grupu (Paula Alonso al violín, Emilio Hidalgo a la guitarra, Luis Rodríguez al baxu y Rubén “Mol” Rodríguez a la batería) Xuacu Amieva va tar tamién acompangáu de dellos artistas convidaos como Daniel Pando a la trompa y la Banda Gaites Naranco.

Xuacu Amieva ye una de les figures más reconocies del panorama de la música tradicional asturiana. La so llarga carrera como gaiteru, maestru de gaiteros y multiinstrumentista en delles formaciones folk, dio-y un gran prestixu dientro y fuera d´Asturies. Nel so repertoriu alcuentrase una amplia esbilla de cantares y sones de la tradición asturiana, non solo del repertoriu de gaita, sinon tamién de bandurria asturiana, zanfona, flauta o canciu.

Xuacu Amieva ye cofundador de los grupos folk Beleño (1983) y Ubiña (1985), del que formó parte hasta la so disolución en 1989. Con estos grupos y como solista tien participao en munchos festivales y alcuentros de música tradicional, tanto n´Asturies como nel restu España y Europa. Primero en solitariu y, dende 1990, col grupu folk que lleva’l so nome tien grabaos 11 discos: Método de gaita, Onde l´agua ñaz, Ubiña (col grupu Ubiña), Xostrando, Las cornamusas de Europa (con dellos artistes.), Lluna caldeá, La gaita asturiana, El Besu nel discu Santiago del grupu The Chieftains, Tiempo de Mitos, Al son del fueu, y 6.

Ente los premios llograos por esti gran músicu cabe la pena destacar: 1986 Troféu Macallan del Festival Intercélticu de Lorient, 1988 “Urogallo” del Centru Asturianu de Madrid, 1990 Dos Ventolines (Unu como meyor multiinstrumentista y otru como músicu con raíces n´Asturies), 1997 Grammy pol tema El Besu nel discu Santiago del grupu irlandés The Chieftains, 2006 Premiu honoríficu AMAS. El sábadu 12 d’avientu vamos poder disfrutar del potente directu d’esti gran músicu y la so banda, el conciertu va ponese nel Nuevu Teatru La Felguera y la hora empiezu ye la de les 20:15 hores.

jueves, 10 de diciembre de 2009

Asturianos nominaos a los premios de la Música

Yá se conocen les candidatures a la XIVª edición de los Premios de la Música, lo que sigue ye la nómina de músicos asturianos nominaos nes dixebraes estayes: Fíos d'Esta Tierra de Spanta la Xente y Montes Cantábricos de Vicente Diaz tan nominaos na categoría de meyor discu de música tradicional. El Sonar de les Semeyes de Mapi Quintana na categoría de meyor discu de fusión, qu'amás repite na de meyor canción n'asturianu con 11 de Mayu, xunto con ella compiten Dixebra con Cantar de la Redención, Alfredo González con La Nada y Tú, Spanta la Xente con El Canciu'l Mineru, Lafu&Rebeca con El Mio Sitiu, Misiva con La Casa'l Miéu, Laura Diaz con Palombina Blanca, Bacotexo con Queimar el Cielu, Fe de Ratas con Una de Gallus y Músicos Pola Oficialidá con Ye Lo Que Nos Pasa.
Nun dexen de llamar l'atención dellos nomes inesperaos, pero la hestoria d'estos premios yá nos tien avezaos a resultaos pintorescos. Suerte pa toos y toes.


jueves, 3 de diciembre de 2009

Primeros pasos del XIV Festival Intercélticu d'Avilés



Mientres la federación qu'entama'l Beltaine anda metida en mediu d'una guerra política a cuentu de 66000€ ensin xustificar sigún el PP d'Avilés, Esbardu da los primeros pasos de la XIVª edición del Festival Intercélticu d'Avilés. Asina, yá tien confirmada la asistencia al festival avilesín d'una montonera de grupos del Arcu Atlánticu dispuestos a venir a Asturies renunciando al so caché, condición impuesta poles dificultaes económiques qu'atraviesa'l FIA.
Ta confirmada la presencia n'Avilés de delegaciones de Galicia, Gales, Irlanda y Escocia. Los grupos que yá dieron el preste podéis conocelos na web oficial del FIA