miércoles, 31 de marzo de 2010

Primer Sidre l'Añu


El Muséu del Pueblu d’Asturies acoyerá los díes 2, 3 y 4 d’abril el festival ‘Primer sidre l’añu’, un evento entamáu pola Fundación Asturies XXI y la revista La Sidra , cola collaboración de la Conceyalía de Cultura Tradicional y Llingua Asturiana del Ayuntamientu Xixón.

Esti eventu ye un certame agroalimentariu nel que se trata de dar puxu y poner en valor la tradición de les espiches de Selmana Santa, entá mui vixentes en bona parte d’Asturies, nes que los llagares, yá seyan industriales o caseros, abríen los sos toneles cola sidre nuevo, la sidre l’añu, poniéndolos a dimposición del públicu.

Nesta primer edición del eventu van participar más de 60 llagares asturianos y ún de Cantabria lo que convierte a esti festival nel mayor fechu fasta’l momentu nel país, y probatiblemente a nivel internacional.

La entrada pa esfrutar de la sidre nuevo d’estos llagares y toles actividaes previstes va costar namás 5 euros.

L’horariu d’apertura del certame sedrá:

  • Vienres 2 d’abril: de 17 a 22 hores,
  • Sábadu 3 d’abril: de 11 a 22 hores
  • Domingu 4 d’abril: de 11 a 17 hores

La naguración tendrá llugar el vienres 2 d’abril a les 17 hores, colos tradicionales volaores (“tres volaores, espicha”), corriendo’l pregón a cargu los esportistes asturianos: Manuel Busto (pluscampión mundial de piragüismu), Roberto Canella (fubolista del Sporting) y Chechu Rubiera (ciclista, anguañu nel Team Radio Shack)

Les actividaes principales que van desendolcase nestes tres xornaes son les que vienen darréu:

  • Cursu d’escanciáu de sidre impartíu por Loreto García, ganadora del Campionatu d’Asturies d’Escanciaores del 2009. L’actividá tendrá llugar el sábadu pela tardi.
  • Tasties guiaes. El vienres la protagonista sedrá la sidre brut, el sábadu, la sidre de xelu, y el domingu, l’auguardiente de sidre.
  • Amuesa de tonada ‘I Asturianada y Sidre’, cola participación d’estrelles consagraes de la escena asturiana y les promeses nueves (alxunto archivu con tola información sobro esta amuesa)
  • Música y bailles de l’Andecha de Folklore Tradicional La Deva.
  • Gymkanes fotográfiques diaries a cargu del Grupu Semeyes de La Sidra.
  • Eshibiciones d’esportes autóctonos pola Asociación Cultural El Garrapiellu.
  • Partíes de bolos.
  • Esposición de la colleición récor Guinness de corchos de sidre.
  • Esposición de Semeyes III Concursu la sidra
  • Degustación de derivados de la sidre. Posibilidá de prebar a hores determinaes, y dientru’l certame de productos derivaos de la sidre comu augurardiente de sidre, llicores, sidre axampanao…
  • Esposición de les obres ganaores del I Concursu de Microrrelatos Sidreros.
  • Esposición de colleiciones d’etiquetes a cargu de l’asociación ‘Sidrastur’.

viernes, 26 de marzo de 2010

Lá Nua, nuevu discu de Lúnasa

Lúnasa ta a piques de sacar el so nuevu discu, entituláu Lá Nua. Ta previsto que'l nuevu trabayu de los irlandeses salga'l mercáu'l prósimu mes de mayu, pero ufierten la posibilidá a los sos incondicionales de pre-mercalu dende la so páxina web, asina, los veceros qu'escueyan esta posibilidá podrán tener el discu un mes enantes de que llegue a les tiendes y, amás, aforrar los gastos d'unvío.
Si naguáis por tener ún d'esos discos n'abril nun tenéis más que pasar per www.lunasa.ie pa encargalu.

domingo, 21 de marzo de 2010

Los Chieftains en México

Los Chieftains estrenen discu, tituláu San Patricio y dedicáu esta vegada esplorar les conesiones ente la música tradicional irlandesa y la mexicana. N'esti nuevu proyeutu cunten cola collaboración de Ry Cooder y bona parte de los meyores músicos tradicionales del México d'anguaño, como Linda Ronstadt o Los Tigres Del Norte.
La escusa pa entamar la ellaboración del discu ye la deserción d'unos 200 irlandeses del exércitu de los Estaos Xuníos durante la guerra contra México nos años 1846-48, los soldaos irlandeses refugaron disparar a los sos hermanos católicos y acabaron lluchando, y morriendo, del llau mexicanu nes files del Batallón San Patricio... pero meyor que yo desplicalo esti video

miércoles, 17 de marzo de 2010

sábado, 13 de marzo de 2010

Conciertu de DRD n'Avilés

El prósimu xueves, 18 de marzu, el grupu de folk DRD va a dar un conciertín n'El Cafetón d'Avilés. Pa los que nun sois d'esta villa dicivos qu'esti chigre ta na cai El Sol, ente les de La Fruta y La Ferrería, tres de la Casa Conceyu.
Los componentes de DRD son habituales de les sesiones que se faen tolos vienres nesti chigre y, esti xueves a les 21:30, fairán un propuesta menos informal del so repertoriu comu banda. Si tais interesaos n'acudir a esta cita nun vos retraséis muncho, porque'l sitiu nun ye mui grande.

jueves, 4 de marzo de 2010

I Ciclu de Conciertos Uviéu Tierra Folk

Frutu de la collaboración ente Tierra Discos y l'Ayuntamientu d'Uviéu, va cellebrase esti ciclu de conciertos nel Teatru Filarmónica de la capital. Asina, a lo llargo de marzu y abril, vamos poder ver a Verdasca, Vallarna, Los Ciquitrinos y Corquiéu.
Nel casu de Verdasca y Corquiéu los conciertos d'esti ciclu van valir como presentación de los nuevos discos d'entrambes bandes, polo que la cita ye doblemente interesante.
El preciu de la entrada pa un conciertu ye de 7€ y hai la posibilidá de mercar un abonu pa'l ciclu completu por 20€.

martes, 2 de marzo de 2010

Duerna presenta la demo Dende'l Chigre


El grupu Duerna, de la Cuenca'l Nalón, presentará nos prósimos díes la so maqueta Dende'l chigre, de la que yá vos falé hai delles selmanes. Asina los rapazos de Duerna van tar el día 4 na sidrería Tierra Astur de Cualloto, el día 20 nel Teatru del Entregu y el día 27 na Casa la Cultura de la Pola Llaviana.
Amás de presentar la so demo, esti mes van tener una cita perimportante'l día 13 en Laredo, onde van participar na semifinal del concursu folk Prau, naguamos por que tengan suerte y algamen el pasu a la final.