viernes, 30 de julio de 2010

Susana Seivane n'Avilés

La xenial gaitera gallega llega, a la fin, a Avilés pa presentar con cuasi un añu de retrasu'l so discu Os Soños que Volven. La cita ye na Plaza'l Parche nel marcu del festival Beltaine que va finar con daqué de lo que nun foi mui abundante esta edición, un bon conciertu de folk con un nome de talla internacional que faiga por caltener el nivel musical algamáu l'añu pasáu, sedrá la crisis.
El casu ye que vamos poder disfrutar cola música d'esta gaitera del país vecín, que va dexase acompañar enriba l'escenariu polos hermanos Tejedor que-y van facer d'anfitriones nesti primer alcuentru de Seivane cola afición avilesina a la que, de xuru, va ufrir el repertoriu l'últimu discu y una esbilla de lo meyor de los sos más de diez años de carrera discográfica.
Yá qu'esti añu'l Beltaine foi un poco fiascu (el recote de presupuestu esplica delles coses, pero la falta d'imaxinación al programar non) y esti conciertu ye una de les escases golosines que nos ufre, nun ye cuestión dexalu pasar de llargu.

viernes, 23 de julio de 2010

Rock Astur na Playa Poniente

Mañana va cellebrase un conciertu na Playa de Poniente, en Xixón, con motivu de la sexta edición de la Fiesta de las Asociaciones. Dos grandes bandes del Rock Astur van garantizar la folixa y la bona música nesti eventu xixonés, toi falando de La Tarrancha y los incombustibles Dixebra.
La ufierta musical multiplicase cada fin de selmana, porque esta interesante nueche de rock na playa va competir col folk irlandés de Lúnasa, que tarán na Plaza'l Parche d'Avilés, y col concursu de Navelgas del que vos falé va poco. Vamos tener que multiplicanos.


domingo, 18 de julio de 2010

Finalistes del concursu folk Cuartu los Val.les

Los díes 23 y 24 de xunetu va cellebrase en Navelgas la XIª edición del concursu folk Cuartu Los Val.les. Esti añu los finalistes d'esti prestixosu concursu, que gana puxu pasu ente pasu, na final de bandes de pequeñu formatu que se cellebra'l vienres 23 van ser: Marcela Ferrari, d'Arxentina; Barrunto Bellota Band, d'Estremadura; y Iñaki Plaza & Ion Garmendia, d'Euskal Herria.
Pa la final del sábadu 24, la de bandes de gran formatu, ta prevista la participación de: Pé de Boi, de Galicia; La Banda del Pepo, de Murcia; y, dende Cataluña, Tazzuf. Podéis alcontrar más info d'esti concursu na web www.navelgasfolk.com
Barrunto que la non presencia de bandes asturianes nes finales igual resta dalgo de público, pero camiento que viendo la calidá de los grupos finalistes paga la pena dir hasta Navelgas.


jueves, 15 de julio de 2010

Nueche Celta de Ribeseya

Esti sábadu, 17 de xunetu, va cellebrase la Nueche Celta de Ribeseya, cola participación del grupu cántabru-vallisoletanu Vallarna y cola de los locales Corquiéu, que van aprovechar la ocasión pa presentar énte los sos paisanos el so nuevu discu Suaña.
Les actuaciones d'entrambes bandes van tener llugar na Plaza L'Ayuntamientu dende les 23:00 hores. Esti eventu musical, que vien cellebrándose dende va años, ta convirtiéndose nuna de les cites clásiques del branu na fastera oriental del país y, esti añu, vulve puntual a la cita pesie a la crisis.



jueves, 8 de julio de 2010

XIV Festival Intercélticu d'Avilés

El 16 d'esti mes entama la décimocuarta edición del Festival Intercélticu d'Avilés, una edición que va tar centrada na Plaza'l Carbayeo y que ta llamada a ser la cabera de travesía del desiertu tres iguar los problemes cola SGAE y col conflictu col conceyal de cultura d'Avilés en víes de solución, entá nun hai collaboración plena col ayuntamientu pero yá nun hai enfrentamientu.
Eses circunstancies faen que vuelva ser una edición curtia de presupuestu pero yá allonxada de la precariedá del añu pasáu. Asina, esti añu vamos poder disfrutar con dellos conciertos de música folk, que foi un de les estayes del festival qu'hubo que suprimir nel 2009. El vienres 16 van tar presentes n'Avilés una de les bandes clásiques del rock celta estatal, Triquel. El sábadu, 17 de xunetu, va xubir al escenariu d'El Carbayeo un grupu escocés tamién venceyáu al rock celta o folk-rock que debuta per estes tierres, Skerryvore, al que la prensa escocesa-y colgó la etiqueta de ser los Runrig del sieglu XXI. El domingu 18 sedrá Gwennyn, una de les voces moces que ta dando muncho que falar na Bretaña, la encargada d'animar el festival. Y, pa'l pieslle'l festival na nueche'l vienres 23 de xunetu, un grupu enllenapraos, los Red Hot Chili Pipers.
Naguamos por qu'esta edición valga pa finar colos problemes y torgues que-y punxeron al Intercélticu y que la XVª edición del añu que vien seya yá lo qu'avezaba a ser.
Na web del festival yá podéis alcontrar un programa completu.

viernes, 2 de julio de 2010

Probe programa pa'l Beltaine d'Avilés

Güei publicase na prensa'l que va ser el programa de la segunda edición Beltaine d'Avilés, nun dexa de llamanos l'atención la probitú de la programación musical d'esti añu, más si mos alcordamos de los grandes conciertos qu'ufiertaren en 2009.
Esti festival de nome tan asturiano, que foi rebautizáu na Villa como Betadine, l'añu pasáu truxo a Avilés a xente como Pennou Skoulm, Fred Morrison, Jarlath Henderson, LAU, Fraser Fifield, Liam O'Flynn, Anxo Lorenzo... grandes nomes del folk célticu internacional que tuvieron respaldaos por bandes asturianes de primer nivel (Tejedor, La Bandina, DRD...). Depués del fracasu económicu na primer edición y, cuntando cola crisis que mos afuega, yera previsible un recorte nel presupuestu, qu'hai una añu rondó l'allorinate cifra de 400000€, pero cuido que naide se plantegara qu'una ciudá como Avilés ufiertara un festival tan ramplón y faltu d'idegues.
Los conciertos folk van ser un terciu de los programaos hai un añu y van tar protagonizaos, cuasi siempre, por bandes asturianes nun siendo la prestosa presencia de Susana Seivane pa zarrar el festival y los irlando-catalanes Stompers p'abrilo. De fuera l'estáu va vese más bien poca cosa, tan confirmaos los portugueses Galandum Galandaina, que yá tuvieren en 2009 y que parez son la única banda de folk qu'hai nel país vecín pa los organizaores d'esti eventu; l'acordeonista bretón Thomas Moisson al que nun veo con capacidá pa enllenar la Plaza'l Parche; y, nun dexa de llamar l'atención que l'únicu conciertu grande d'esta segunda edición, el de los irlandeses Lúnasa la nueche'l 24 de xunetu, nun aparez nel programa publicáu güei nos periódicos pesie a que hai un mes yá taba confirmáu. Y nun hai más compañeros, mui probe too y más comparándolu colo del 2009.
Lo más cafiante ye un ciclu de folk-rock (sic) per onde van pasar bandes llocales como Capitán Cavernícola, Crudo, The Paperbacks, Tronco... tan venceyaes al folk o el rock célticu como los percebes a los güevos d'un toru bravu.
En resume, de xuru que cualisquier asociación xuvenil, coles mesmes perres, sedría quién a entamar daqué más interesante. Pa finar equí vos dexo una esbilla de música celta de la que nos ufre'l
Betadine esti añu

EL AVESTRUZ

Crudo | Vídeos musicales MySpace


jueves, 1 de julio de 2010

Fiesta de la Oficialidá en Bimenes

Esti sábadu, 3 de xunetu, Bimenes festexa la Oficialidá del Asturianu., fiesta que llega a la so XIVª edición. Na Casona de los Careaga, en Xenra, Xune va ser l'encargáu de lleer el pregón de la fiesta, que va cuntar con xinta popular, mercáu d'artesanía, actividaes pa nenos y, faltaría más, muncha música.
A les 18:30 va cellebrase el XI Concursu de Gaiteros Mozos y, más sero, van xubir al escenariu La Bandina La Curuxa, La Tarrancha y DJ-J15