jueves, 28 de octubre de 2010

Promoción de conciertos

Estos caberos díes tuvimos dalgo revueltos por mor de les reflexones del promotor Béznar Arias publicaes na prensa rexonal (podéis lleer l'artículu completu na cabera entrada de Másquegaites). Nel artículu'l promotor avilesín fala un sobredimensionamientu de la escena folk n'Asturies, que sigún él tien una repercusión mediático que nun se correspuende cola realidá oxetiva y cuantificable de, por exemplu, les cifres d'asistencia a conciertos. Estes reflexones tuvieron abonda repercusión ente músicos y aficionaos asturianos, poco avezaos a escuchar verdaes que resulten incómodes.
Ente la xente cola que yo falé hubo disparidá d'opiniones, pero en xeneral pueo dicir qu'esti escritu mancó. Munchos entendieron que yera un cabréu del promotor por nun algamar los resultaos esperaos cola actuación de Milladoiro n'Avilés, y retrucaron en base a esi conciertu. El preciu la entrada y el grupu gallegu, que ye un grupu que nun tien el tirón d'otres bandes y que nos caberos años tocó bien de vegaes n'Uviéu, fueron les razones más esgrimíes pa esplicar la baxa asistencia de públicu.
Personalmente camiento que quedar ehí ye quedase namás n'anécdota, pienso que Béznar aprovechó la oportunidá que-y dio'l conciertu de Milladoiro pa dar un repasu más xeneral a la promoción de conciertos folk n'Asturies y que, anque nos manque, fae unes reflexones bien interesantes de les que podemos sacar provechu. L'asistencia a conciertos de pagu ye bien probe, munches vegaes vas a conciertos nos que cuides que nun vas poder entrar y hai cuatro gatos, nun pasa namás nos entamaos por Béznar Arias ye más corriente de lo que mos prestaría ¿Tienen les sovenciones y los conciertos de baldre la culpa? En bona parte camiento que sí, nos caberos años tamos acostumaos a que mos visite una bona montonera de grupos importantes a lo llargo l'añu, les más de les vegaes p'actuar nos ciclos de música entamaos por Cajastur, conciertos que son siempre de baldre; nel branu son les arques municipales les que s'encarguen de surtinos de más música que tamién ye de baldre.
¿Y que problema hai en tener munchos conciertos de grupos interesantes y de baldre taréis pensando? A priori nun hai dengún problema, pero toa esa ufierta de música, a coste cero, afuega a los promotores privaos qu'arriesguen el so dinero n'entamar conciertos de folk ¿quién va pagar por daqué que me regala la Caja o l'Ayuntamientu? Naide. El problema vien cuando esi dinero público escosase, yá nun hai promotores públicos y los privaos dedíquense a traer a Bisbales y Oreyesdevangogh, que son los que dan perres y el folk déxenlo pa los entendíos, porque tan cansaos de perder perres con él. Podemos decatanos de que esti branu, por exemplu, la calidá y la cantidá de los conciertos baxo y muncho. El recorte de gastu públicu foi brutal y, de xuru, l'añu qu'entra va ser igual o pior, ehí ta'l Beltaine que pasó de 350.000€ a 60.000€ esti añu. Nun ye que les sovenciones me parezan mal o bien ye que tienen fecha de caducidá, va reducise dafechu'l númberu de conciertos y el númberu de grupos locales que viven única y esclusivamente de les perres de los ayuntamientos, sinon al tiempu.
Naguo por que siga habiendo xente qu'arriesgue les sos perres en traer grupos de folk a tocar a Asturies, de xuru que nun van ser los que yo traería, pero polo menos vendrá daquién. Pa finar, unos videos de xente que vieno a tocar a esti país de repunantes de la man de Béznar Arias, anque igual munchos nun s'enteraron...


martes, 26 de octubre de 2010

¿Milladoiro?

Güei reproducimos equí la columna qu'escribió Béznar Arias en la edición avilesina de La Nueva España, nella espón les sos impresiones del conciertu de Milladoiro del pasáu vienres. Nun les comparto al 100% pero alcuéntroles bien interesantes:

El pasado viernes se celebró un concierto de magnitud en el auditorio de la Casa de Cultura de Avilés, dentro del ciclo Avilés Arte Sonoro. Los protagonistas eran la banda gallega «Milladoiro», una leyenda del folk gallego, nacional e internacional. Nada menos que 28 años después de estar en Avilés, en la programación del Día de Asturias. Los que allí estuvieron parece que se lo pasaron muy bien, a juzgar por los interminables aplausos canción tras canción. Y los que les vimos desde su llegada hasta su marcha podemos dar fe de que estuvieron a gusto en el concierto y disfrutaron de su estancia en Avilés. El auditorio registró una entrada discutible -medio aforo-, que para un novel grupo estaría más que bien, pero no así para una banda del nivel internacional que tiene «Milladoiro».
El que suscribe no suele a posteriori de los conciertos analizar el porqué de la mucha o poca afluencia, entre otras cosas porque lleva por bandera el respeto total a aquello de la «soberanía popular» a la hora de ir o no a un concierto. El que nos ocupa tiene otro justificable, otro análisis profundo que creo merece la pena desarrollar aquí.
Bien es verdad que estas cosas no me cogen por sorpresa, lo reconozco, porque ya he vivido, y en algunos casos -conciertos de Kathryn Tickell, Tejedor, Phil Cunningham & Aly Bain...- sufrido la indolencia de un público enormemente entendido, que dispara con toda su energía en los chigres, pero que no acude como debiera a los conciertos; bien porque su economía no se lo permite, o porque tiene miedo a que yo me haga más rico aún de lo que soy. Pero con gran sapiencia folkera estos elementos analizan, y dan lecciones casi metodológicas de éste u otro grupo, músico, festival, etcétera, etcétera...
En nuestra ciudad todos sabemos del arraigo tremendo que tiene la música folk; no es necesario que yo recuerde aquí las citas musicales que año tras año desbordan de concurrencia las calles de Avilés. Todo un peregrinar de músicos venidos de los llamados países celtas, hoteles a rebosar, críticos musicales entendidos en la materia, managers con enormes agendas de importantes artistas, músicos asturianos de primerísimo orden mundial y prestigio y, cómo no, las decenas y decenas de amantes, patriotas y defensores a ultranza de lo denominado como «... lo nuestro»; bla, bla, bla... Pues miren ustedes, justo cuando aterriza en Avilés una banda de la categoría internacional de «Milladoiro», todo lo anterior se queda en «ná».
Uno se pregunta dónde están todos esos entendidos de barra fija... «llámese chigre», esos críticos especializados que saben más que nadie, esos músicos de primera... esos defensores a ultranza de «lo nuestro». Pues eso, «ná de ná».
Quizás ese boom folkero, que a mi entender es más bien un bluf dependiente por castigo de la subvención, hace años para bien y ahora para mal, ha estado alimentado por suerte para ellos por la prensa en general, de una manera un tanto sorpresiva... yo diría que desmesurada.
Estoy seguro de que con el tiempo serán muchos los que confiesen... «yo sí estuve en ese concierto de "Milladoiro"...». Pues sí, claro, aunque eso me haga recordar aquel concierto de 1999 en el Don Floro de unos desconocidos «Amaral», del que sólo logré vender 37 entradas, y ahora, con el paso del tiempo, sean más de 500 los que presumen en voz alta de haber estado allí.
En fin, cosines de Avilés que merez la pena contar.


Gracies a Béznar por dame'l preste pa reproduciles en Másquegaites.

sábado, 23 de octubre de 2010

Pequeños grandes conciertos


D'un tiempu p'acá tan popularizándose n'Asturies los conciertos de pequeñu formatu, cuasi que domésticu. Un par de músicos tocando, les más de les vegaes ensin amplificar, nun chigre ablucando a munchos veceros qu'entraren a tomar daqué y alcuéntranse con un inesperáu conciertu. Ye un formatu más venceyáu cola tradicional jam session llibre, na que cada cual toca lo que quier o sabe, que colos conciertos n'auditorios o n'escenarios al aire llibre del branu. Los protagonistes tan a ras de suelu, sentaos al llau del públicu que los foi ver tocar (a los que yá tienen ganaos enantes d'entamar) y tamién al llau d'esa xente qu'aporta'l chigre a tomar una cerveza y a aldericar colos collacios. Los músicos sienten el veredictu'l públicu nel mesmu intre, darréu, col silenciu respetuosu de los parroquianos énte la so música o col burbúx arrogante de les falucaes de los qu'inoren la so interpretación.
Nun sé, a min ye un formatu de conciertu que me presta enforma, una bona alternativa a otros onde la interaición ente públicu y músicos ye más abegosa. N'Asturies lleven faciéndose conciertos d'esta mena munchu tiempu nel Ca'Beleño o nel Trisquel, pero anguaño más chigres tan animándose a entamar estes velaes de música tradicional (El Cafetón n'Avilés, El Corquiéu en Ribeseya, El Cuévano en La Pola...) lo que quier dicir que ye interesante pa los chigreros y pa los músicos, amás de prestosu pa los aficionaos al folk como nós.
Nos caberos meses pudimos ver n'Asturies tocando en conciertinos d'esta mena a xente como Pat Kilbride, Paddy Keenan, Sylvain Barou, Chick McAuley, Jean-Michel Veillon... grandes nomes del folk célticu internacional a los qu'habría qu'axuntar los de dellos grupos del país. Nun sé, perdayures sientes falar de la crisis nel mundiu de la música por mor del puxu la piratería y, al mesmu tiempu, podemos ver tocar a estos grandes músicos nun espaciu tan ñatural pa la música tradicional como los chigres. Abultame melgueramente paradóxico.

jueves, 21 de octubre de 2010

Fonte Fuécara presenta nuevu trabayu discográficu

La banda de gaites Fonte Fuécara presenta esti sábadu, 23 d'ochobre, el so nuevu trabayu discográficu entituláu Caltener, na Escuela de Música Tradicional de Llanera a les 19:30. Nesti eventu van tar acompañaos nel escenariu pol flauteru bretón Jean-Michel Veillon y Xel Pereda. El miembru de Kornog participó, amás, na grabación del propiu discu Caltener tocando la bombarda en dalgún corte.
Amás de Veillon, nos créditos del discu Caltener, vamos atopar una bona montonera de nomes perconocíos del folk asturianu qu'andecharon na grabación y charon el so gabitu pa qu'esta grabación nun fuera'l típicu CD de banda de gaites sinon dalgo más venceyáu al folk. Ehí vais atopar a xente como Lisardo Prieto (que ye tamién el productor d'esti discu), Héctor Braga, Sergio Rodríguez, Chus Pedro, Rubén Bada y dalgún más.
Esti Caltener ye'l cuarto trabayu discográficu d'esta formación que ñaciera nel añu 1979, trés los anteriores Faciendo Estaya (1997), Remanecer (1994) y la que fuera la primer grabación asoleyada por una banda de gaites asturiana, una cinta publicada pola compañía Dial en 1990. Si nun toi mui enquivocáu debe ser la banda de gaites más prolifica d'Asturies no que se refier a trabayos publicaos, naguo por que la presentación seya un ésitu y por nun tardar muncho en poder sintir esti nuevu discu.

martes, 19 de octubre de 2010

Fnast.net retoma l'actividá



Vuelve a l’actividá la publicación dixital sobre’l panorama musical fechu n’Asturies, Fnast.net. Tres d’un parón de cuatro meses, esti proyectu informativu afirma que regresa “porque ye necesariu que Fnast.net exista”.

Esti portal web, que tien por oxetivu puxar pola música fecha n’Asturies y convertise nun puntu d’alcuentru pa los músicos y públicu asturianos, anunció que setiembre diba ser el mes pa volver a l’actividá; pero dellos problemes técnicos fixeron qu’hasta’l llunes 18 d’ochobre nun arrancara otra vuelta. “Foi un descansu pa garrar fuerces, pa facer cambios y, sobre too, pa reafirmanos na opinión de que ye necesariu que Fnast.net exista”, declara Xicu Ariza, coordinador d’esti proyectu que regresa con cambiu de diseñu y d’estilu. Amás, xunto a estayes tradicionales como “noticies”, “opinión”, “cróniques”, “actualidá social” o “descargues” van presentase más novedaes y collaboraciones a lo llargo d’esti 2010.

Dende Fnast.net camienten que n'Asturies “tenemos una escena musical con capacidaes pero, por desgracia, sufrimos d’unes instituciones públiques y unos medios mayoritarios que tapen los oyíos cuando suena’l son fechu n’Asturies”, a la par qu’esponen que “ye necesaria la creación d’espacios, d’iniciatives, de puntos d’alcuentru, onde la música fecha n’Asturies calténgase viva y garre’l puxu necesariu p’algamar la dignidá que se merez”.

Pa trabayar nesa dinamización y dignificación del panorama musical fechu n’Asturies regresa Fnast.net. Dende’l día 18, la información de l’actualidá sonora asturiana n’estremaos ámbitos (rock, folk, hiphop, metal, hardcore…) tien otra vuelta’l so abellugu na rede.

domingo, 17 de octubre de 2010

Izhpenn12. Erik Marchand & Kreiz Breizh Akademi

Izhpenn12 ye una banda formada na Kreiz Breizh Akademi. La segunda formación que sal d'esti proyeutu de formación profesional musical ñacíu nel añu 2003, baxo la direición pedagóxica d'Erik Marchand, na Kreiz Breizh Akademi (KBA) alcuentren abellugu músicos de 20 a 30 años, a los que formen a lo llargu de 36 meses nes regles d'interpretación de la música modal y la música tradicional bretona.
Izhpenn12 debuta discográficamente con esti CD homónimu asoleyáu en 2010, y failo esplora ndo les conexones ente la música tradicional de la Baxa Bretaña y les del Mediterráneu y el Oriente Prósimu, rescamplando'l protagonismu de los istrumentos de cuerda. Un camín que yá tienen caleyáu otros músicos bretones pero que nun dexa de ser interesante y que, equí, ta executáu con gran perfeición téunica y elegancia. Personalmente lo que más me presta d'esti discu ye la voz de Klervi Riviére y Faustine Audebert.
Equí tenéis una amuesa de la música d'Izhppenn12

miércoles, 13 de octubre de 2010

Milladoiro d'aniversariu n'Avilés


Va ser el prósimu vienres, 22 d'ochobre, cuando la llexendaria banda gallega Milladoiro s'acerque hasta Avilés pa facenos partícipes de la xira que cellebra los sos 30 años enriba los escenarios. Trés décades, vente trabayos discográficos asoleyaos y parez que foi ayeri cuando entamara too nel Colexu Salesianos d'A Coruña, onde dieran el so primer conciertu nel añu 1979. Nestos 30 años Milladoiro percorrió'l mundiu amosando la bayura de la música tradicional gallega y abriendo oreyes a la música celta fecha na Península Ibérica. Aporten agora a Asturies, onde tienen tocao munches vegaes, na so xira Desde Maeloc, que m'abulta tien un tastu a despedía o polo menos puntu y a parte na llarga carrera del grupu.

La cita ye nel Auditoriu de la Casa la Cultura avilesina y ta enxerta nel ciclu Avilés, Arte Sonoro qu'entama NorteSur Records de la man de Béznar Arias. El preciu la entrada son 15€ y éstes tan disponibles nel Don Floro n'Avilés, Discos Piraña en Xixón y El Último Mono n'Uviéu, amás de na rede de caxeros de Caxastur al traviés de Tiquexpress, el día del conciertu tarán disponibles nel propiu Auditoriu por 18€.

lunes, 11 de octubre de 2010

Fernando Largo déxanos a los 50 años

Con 50 años cumplíos dexó esti mundiu Fernando Largo, músicu, dibuxante, chigreru y qué sé yo cuántes coses más. Güei la música asturiana ta de llutu por ún de los fundaores de la mítica banda de folk Beleño, que ye equivalente a dicir fundaor del folk asturianu contemporaniu.
Facer un repasu a la so obra ye una xera que-y bien grande, mui grande al qu'esto escribe y qu'entamó a sintir la música de la que vos falo n'esti blogue de la mano d'esti home y el so programa de radio Gaitas, Arpas y Zanfonas. Sintamos la música que mos dexó n'herencia como homenax a la so vida, que mos abultó bien corta...