martes, 30 de noviembre de 2010

DRD llega a Xixón con convidaos

DRD aporten a Xixón esti xueves, de la man del ciclu de conciertos Músicas del Siglo XX entamáu por Cajastur. La cita, yá vos digo, ye nel pabellón Luis Adaro na Feria Muestres pero, como la cita ye especial, lleguen con un convidáu perimportante llegáu de la Bretaña: el flauteru Sylvain Barou.
El bretón vuelve a Asturies depués de la so presencia nel mes d'agostu nel Xixón 5.40º con Comas, esta vegada p'andechar colos sos collacios de DRD. Prestosu plan de xueves, si la ñeve mos dexa salir de casa...



domingo, 21 de noviembre de 2010

Les VPipes fáense n'Asturies


Güei, el periódicu La Nueva España, asoleya un artículu sobre la participación de la empresa xixonesa Prodintec nel desendolcu de la gaita ellectrónica Vpipes. Pa los que nun ten familiarizaos con esti instrumentu dicir que, la VPipe, ye un proyeutu nel que se vien trabayando dende va tiempu y que ta teniendo un importante siguimientu nel mundiu de la uilleann pipe, lo que yá ye una novedá porque ési ye un ámbitu abondo refractariu a tolo que se salga de lo tradicional. Les VPipes tienen algamáu esi interés gracies a la calidá del so soníu y a la versatilidá del instrumentu ellectrónicu a la hora d'emular la espresividá de la uilleann (popping, portamento, vibratto) con un realismu nun algamáu n'instrumentos ellectrónicos precedentes.
La empresa creadora de la VPipe, desendolcada d'entamu como clon cibernéticu de la gaita irlandesa, ta preparando versiones ellectróniques d'otres gaites (gallega, asturiana, escocesa) y de whistle. Vistes les prestaciones del so primer proyeutu (yá disponible por 1290€), los nuevos nun tendríen que ser mui abegosos al ser instrumentos muncho más cenciellos que la uilleann.

martes, 9 de noviembre de 2010

Conciertu n'Avilés del tríu bretón Latira



El vienres día 12 de payares, a eso de les 22:30 va cellebrase otru conciertu n'El Cafetón (Cai El Sol, Avilés). Nesta ocasión los protagonistes van ser un grupu bretón nomáu Latira, embaxo d'esi nome axúntense trés músicos mozos de la Bretaña con muncha esperiencia al llombu y que, tres conocese en Nueva York, formaron esta bandina qu'aporta agora a Asturies. Asina, anque los nomes nun vos digan muncho d'entrada, Morgane, la curdionera, tien ganao'l premiu de Meyor Curdionera del Festival de Lorient; François, el percusionista, tien ganaodos campeonatos de Bretaña cola Bagad de Auray (Kevrenn Arle); y Nicolas, foi Penn Sonneur de la Bagad Lann Bihoué. Mozos sí, pero con un bon curriculum.
A priori, un plan interesante pa esti vienres de seronda. Tais convidaos.

jueves, 4 de noviembre de 2010

Viaxe musical con Luis Delgado

Mañana vienres el músicu madrileñu Luis Delgado va dar un alderique-conciertu nel Muséu Alfercam d'Avilés. La tema propuestu pa esta cita ye la de facer un viaxe al traviés de la intrahestoria d'una esbilla d'instrumentos tradicionales de dixebraes partes del mundiu.
Músicu d'impresionate curriculum, miembru de bandes cimeres del folk del estáu español como La Musgaña, Cálamus, Finis Africae o Babia y con más de vente discos asoleyaos como solista. Luis Delgado caltién amás una de les meyores coleiciones europees d'instrumentos tradicionales con más de 1200 referencies, 600 de les cuales tan espuestes nel so muséu d'Uruñea (Valladolid). N'Avilés axunta entrambes actividaes, músicu y coleicionista, pa interpretar música con dellos de los instrumentos de la so coleición y pa falanos de les lleendes y tradiciones venceyaes con cada ún d'esos instrumentos, un plantegamientu orixinal pa acercanos a otres cultures y a otres músiques. La cita sedrá mañana vienres, 5 de payares, a les 20.00 hores nel Muséu Alfercam d'Avilés.