jueves, 10 de febrero de 2011

Corquiéu cuelga la so discografía en YouTube


La banda de Ribeseya ta acabante d'abrir una canal oficial en Youtube onde punxeron, a disposición de tol mundiu, los sos dos primeros discos (La Barquera y Salia). Nesti intre d'engafentáu alderique sobre los drechos d'autor, iniciatives d'esta mena, ponen enriba la mesa puntos de vista bien alloñaos de los oyimos en boca de los presuntos representantes de los autores y d'otros músicos.
Cuido qu'esti alderique aportó cuánta yá a un puntu absurdu, con señores que lleven años ensin vender un discu cobrando 300000€ al añu a costa de la recaudación de drechos d'autor, mientres músicos de verdá (de los que componen, de los qu'interpreten) malviven trabayando nunes condiciones tercermundistes, tocando en llugares que nun pasaríen denguna inspeición de prevención de riesgos por cuatro perres (dacuando poles consumiciones...). ¿Nun ye hora de poner unes pingarates de sentíu común nesta agarrada? Yo toi fartu de que me cobren una tasa cuando compró un cd virxe por si copió daqué n'él ¿y si nun lo copio? ¿Va devolveme Teddy 15 céntimos?
Pa mi idega la solución yera que los autores, los socios de la SGAE dexaren d'antroxase d'avestruces y dixeren al altu la lleva lo qu'opinen. La creación intelectual tien que tener un beneficiu económicu, ta ñidio, pero esi beneficiu nun pue venir de tratar a tola población como presuntos lladrones. Naguo por que iniciatives como les de Corquiéu o les d'otres bandes qu'editen la so música baxo la llicencia creative commons como La Tarrancha o Xera, tengan continuidá y sirvan d'exemplu de qu'hai otres voces nel coleutivu d'autores estremaes de les de Teddy y otros zombies asemeyaos.

2 comentarios:

Ulmo de Arxila dijo...

Como siempre, tiés más razón que un santo!

Vítor González dijo...

Gracies