jueves, 28 de octubre de 2010

Promoción de conciertos

Estos caberos díes tuvimos dalgo revueltos por mor de les reflexones del promotor Béznar Arias publicaes na prensa rexonal (podéis lleer l'artículu completu na cabera entrada de Másquegaites). Nel artículu'l promotor avilesín fala un sobredimensionamientu de la escena folk n'Asturies, que sigún él tien una repercusión mediático que nun se correspuende cola realidá oxetiva y cuantificable de, por exemplu, les cifres d'asistencia a conciertos. Estes reflexones tuvieron abonda repercusión ente músicos y aficionaos asturianos, poco avezaos a escuchar verdaes que resulten incómodes.
Ente la xente cola que yo falé hubo disparidá d'opiniones, pero en xeneral pueo dicir qu'esti escritu mancó. Munchos entendieron que yera un cabréu del promotor por nun algamar los resultaos esperaos cola actuación de Milladoiro n'Avilés, y retrucaron en base a esi conciertu. El preciu la entrada y el grupu gallegu, que ye un grupu que nun tien el tirón d'otres bandes y que nos caberos años tocó bien de vegaes n'Uviéu, fueron les razones más esgrimíes pa esplicar la baxa asistencia de públicu.
Personalmente camiento que quedar ehí ye quedase namás n'anécdota, pienso que Béznar aprovechó la oportunidá que-y dio'l conciertu de Milladoiro pa dar un repasu más xeneral a la promoción de conciertos folk n'Asturies y que, anque nos manque, fae unes reflexones bien interesantes de les que podemos sacar provechu. L'asistencia a conciertos de pagu ye bien probe, munches vegaes vas a conciertos nos que cuides que nun vas poder entrar y hai cuatro gatos, nun pasa namás nos entamaos por Béznar Arias ye más corriente de lo que mos prestaría ¿Tienen les sovenciones y los conciertos de baldre la culpa? En bona parte camiento que sí, nos caberos años tamos acostumaos a que mos visite una bona montonera de grupos importantes a lo llargo l'añu, les más de les vegaes p'actuar nos ciclos de música entamaos por Cajastur, conciertos que son siempre de baldre; nel branu son les arques municipales les que s'encarguen de surtinos de más música que tamién ye de baldre.
¿Y que problema hai en tener munchos conciertos de grupos interesantes y de baldre taréis pensando? A priori nun hai dengún problema, pero toa esa ufierta de música, a coste cero, afuega a los promotores privaos qu'arriesguen el so dinero n'entamar conciertos de folk ¿quién va pagar por daqué que me regala la Caja o l'Ayuntamientu? Naide. El problema vien cuando esi dinero público escosase, yá nun hai promotores públicos y los privaos dedíquense a traer a Bisbales y Oreyesdevangogh, que son los que dan perres y el folk déxenlo pa los entendíos, porque tan cansaos de perder perres con él. Podemos decatanos de que esti branu, por exemplu, la calidá y la cantidá de los conciertos baxo y muncho. El recorte de gastu públicu foi brutal y, de xuru, l'añu qu'entra va ser igual o pior, ehí ta'l Beltaine que pasó de 350.000€ a 60.000€ esti añu. Nun ye que les sovenciones me parezan mal o bien ye que tienen fecha de caducidá, va reducise dafechu'l númberu de conciertos y el númberu de grupos locales que viven única y esclusivamente de les perres de los ayuntamientos, sinon al tiempu.
Naguo por que siga habiendo xente qu'arriesgue les sos perres en traer grupos de folk a tocar a Asturies, de xuru que nun van ser los que yo traería, pero polo menos vendrá daquién. Pa finar, unos videos de xente que vieno a tocar a esti país de repunantes de la man de Béznar Arias, anque igual munchos nun s'enteraron...


No hay comentarios: